Vai menu di sezione

Associazioni culturali ladine

Le associazioni ladine attive sul territorio

 

Unios par el saé ladin in Anpezo

Union de i Ladis de Anpezo - U.L.d'A.

L'Associazione fu costituita ufficialmente a Cortina d’Ampezzo nel 1975 per desiderio di alcune persone che nutrivano un particolare sentimento di amore e rispetto per le proprie radici e per il proprio paese.

Gli scopi dell’associazione riguardano la conservazione, la tutela della lingua ladino-ampezzana e del patrimonio culturale quale storia, usi e costumi, folclore, toponomastica.

E' intensa l'attività di divulgazione e stampa di testi riguardanti la storia, le tradizioni, i personaggi locali, le attività artigianali, raccolte storico-artistiche e testi per bambini, organizzazione di esposizioni, partecipazione a manifestazioni in costume tipico, collaborazione con enti locali e privati, collaborazione a progetti di cultura e storia ladina con le istituzioni scolastiche ladine e le Unioni Ladine del Sella.

Union de i Ladis de Anpezo – U.L.d'A

R'Ulda r’é nasciuda in Anpezo inze l 1975 par el voré de alcuanta parsones che aéa un gran amor e rispeto par el so paes e ra so storia.

El fin de r'Ulda l é portà inaante e proteje ra parlada ladina anpezana, precurà ra storia, ra uśanzes, i mestiere che vien dal vecio in fora.

R'Ulda ra fesc un gran bel laoro a scrie śo e bete fora libre su ra vita de Anpezo: su ra storia, ra uśanzes, i parsonaje che i a segnà ra vita del paes, i mestiere, r'arte, libre par famea.

Inpì ra laora aduna con el Comun, con ra Regoles, con ra scores e con ches'outres union ladines par paricià mostres, projete de cultura e storia ladina, ra tol parte a festes e manifestazions con i sarvije a r'anpezana.

Istitut Cultural Ladin "Cesa de Jan"

L’Istitut Cultural Ladin “Cesa de Jan”, con sede a Colle Santa Lucia, è un’associazione culturale istituita nel 2004, che opera a sostegno della popolazione ladina storica dei comuni di Cortina d’Ampezzo, Colle S. Lucia, e Livinallongo del Col di Lana. Soci fondatori sono i tre Comuni e le tre Unioni Ladine di Colle S. Lucia, Cortina d’Ampezzo e Livinallongo del Col di Lana.

Tramite l'Associazione lstitut Cultural Ladin “Cesa de Jan" si intende promuovere la salvaguardia e la valorizzazione della cultura e identità ladina dei Comuni convenzionati in quanto parte dell'area della minoranza linguistica storica dei ladini delle Dolomiti, anche al fine di perseguire e dare attuazione a quanto stabilito dalla legge 15 dicembre 1999, n° 482 “Norme in materia di tutela delle minoranze linguistiche storiche”.

Istitut Cultural Ladin “Cesa de Jan”

L Istitut Cultural Ladin “Cesa de Jan”, el se ciata in chel de Col, inze ra bela ciaśa Chizzali- Bonfandini.

L é na asociazion cultural betuda a śi inze el 2004 dai comune de Anpezo, Col e Fodom e da res tre union ladines. El fin de l Istitut l é chel de portà inaante projete e laore par fei conosce e precurà el saé e l ese ladin, stà pede a ra śente ladina de Anpezo, Col e Fodom, minoranza storica dei Ladis de ra Dolomites, cemodo che disc ra leje n. 482/99.

Schützencompanie - Šcizar Anpezo Hayden

In questi ultimi anni, dopo quasi un secolo dalla scomparsa della compagnia ampezzana degli Schützen ("difensori"), gli "Scizar" di Cortina d'Ampezzo, rinascono e costituiscono una nuova compagnia. L'Associazione propone la valorizzazione e la difesa della cultura locale, degli usi e dei costumi, conservando la memoria storica e le tradizioni, senza dimenticare il folclore.

Schützencompanie - Šcizar Anpezo Hayden

Inze chiste ultime ane, dapó deboto zento ane da canche ra conpania anpezana dei Scizar ra s’à desfato, alcuante i s’à betù aduna par bete a śi danoo chesta asociazion. I Scizar de Anpezo i vó portà inaante e precurà el saé ladin, ra uśanzes e ra tradizios del paes.

Pagina pubblicata Giovedì, 15 Marzo 2018 - Ultima modifica: Giovedì, 30 Agosto 2018

Valuta questo sito

torna all'inizio del contenuto